Загальне
Кузьменко Алла
Аспірант ПНУ ім. М.П. Драгоманова
Використання плагіну H5P в LCMS Moodle для оцінювання успішності учнів загальноосвітніх закладів
Створення сучасного навчального середовища на основі LCMS MOODLE забезпечує можливості комунікації, кооперації і співробітництва вчителя та учнів; внесення нової складової не тільки у традиційні методи навчання, а й оцінювання успішності учнів.
Дана платформа окрім можливості розміщення навчальних матеріалів з предмету забезпечує контроль знань учнів, зокрема шляхом тестування. Тестування є одним з видів самостійної роботи, яка є важливим засобом пізнавальної діяльності учнів, закріплення та практичного застосування знань.
До базового ядра системи MOODLE можуть бути встановлені додаткові плагіни.
Наприклад, H5P для створення мультимедійного навчального контенту. Мультимедіа це взаємодія візуальних і аудіо ефектів під керуванням інтерактивного програмного забезпечення. Поєднання звуку, руху, образу і тексту створює нове за своїми можливостями освітнє середовище для збільшення ступеню залучення учнів до процесу навчання.
Встановивши плагін H5P для MOODLE, доступний з 2016 року, при створенні виду діяльності в системі керування контентом з’явиться можливість для вибору засобу H5P. Результати оцінювання користувачів будуть доступні через журнал оцінок MOODLE.
Для проведення оцінювання учнів доцільно використати такі види діяльності як Course Presentation та Interactive Video.
Course Presentation – тип контенту, який включає в себе інші види. Зокрема до звичних користувачеві слайдів презентації є можливість додати питання різного типу, завдання з перетягуванням об’єктів. На останньому слайді будуть відображатися результати завдань, які виконав учень на попередніх слайдах.
Interactive Video ‒ відеоконтент, де є можливість додавати мультимедіа до відео. Можливо додати зображення, посилання чи запитання в той час як учень переглядає відео. Є елементи управління для зупинки відео, якщо, наприклад, задане запитання. Завантажити файл можливо як з комп'ютера так і за допомогою URL з відеохостингу, після чого можна додати інші типи вмісту H5P.
Використовуючи мультимедіа вчитель може провести оцінювання успішності учнів в абсолютно новій і ефективній формі, зробити його більш повним, цікавим і наближеним до тематики, що вивчається, а його проведення легшим і цікавішим.
Список використаних джерел
-
O’Toole R. Evaluating H5P interactive online learning content creation [Electronic resource] – Mode of access: https://www.inspireslearning.com/journal/evaluating-h5p-interactive-online-learning-content-creation
-
Watkins D. H5P: A CMS plugin for creating HTML5 interactive content [Electronic resource] – Mode of access: https://opensource.com/article/16/11/creating-html5-content-h5p
-
Кузьменко А.В. Інструментальні програмні засоби для створення електронних навчальних матеріалів // Новітні інформаційно-комунікаційні технології в освіті : матеріали IV Всеукраїнської науково-практичної конференції молодих учених та студентів (Полтава, 16-17 листопада 2016 р.). – Полтава: ФОП Гаража М.Ф., 2016. – 262 с. 241
-
Христенко О.О. H5P новий засіб створення інтерактивного навчального контенту/ O.O. Христенко, O.A. Щербина // Четверта міжнародна науково-практична конференція "Moodle-Moot Ukraine 2016. Теорія і практика використання системи управління навчанням Moodle". (Kyiv, КНУБА, 19-20 травня 2016 р.): – Режим доступу: http://2016.moodlemoot.in.ua/course/view.php?id=104
-