Загальне
Сав'юк Л.О.
Голова Ради Громадської організації "Український форум дистанційного та мобільного навчання"
ПРОЕКТУВАННЯ ТРЕНАЖЕРНИХ КОМПЛЕКСІВ НА ПЛАТФОРМІ LMS MOODLE
Системи дистанційного навчання (СДН) інженерного спрямування мають відмінні риси та особливості, які пов’язані із необхідністю включення у їх струк-туру автоматизованих лабораторних практикумів із віддаленим доступом (АЛПВД) на платформі апаратно-програмних засобів (АПЗ) локального рівня.
Однак, СДН інженерного спрямування залишаються педагогічними системами формування та передачі інформації з метою формування прагматичного аспекту, тобто формування професійних знань та навичок майбутнього інженеру.
Найбільш неоднозначним модулем СДН вказаного призначення, який найбільш важко реалізується і впроваджується в практику, є системи діагностування рівня знань на основі створення тестів особливої функціональної та алгоритмічної структури. Модульне об’єктно-орієнтоване динамічне середовище дистанційного навчання LMS Moodle є досконалим інструментом реалізації таких специфічних функцій діагностики рівня знань, як контролююча, навчальна, виховальна, спонукальна. Для реалізації зазначених функцій діагностики рівня знань у системі LMS Moodle від самого початку закладені такі педагогічні принципи як об’єктивність, систематичність та гласність.
Окремо слід зазначити практично необмежений вибір проектувальника модуля діагностики рівня знань у запропонованих типах тестових завдань. Здається, що спеціалістів у області теорії тестових завдань (Item Response Theory) вже давно не цікавлять такі типи тестових завдань, як вибір однієї або декількох вірних відповідей із запропонованих. Такі типи тестових завдань практично зводять до нуля ефективність поставленого діагнозу. В той же час, спільнота розробників – аматорів LMS Moodle надає широкий набір інструментів ефективної діагностики рівня знань у вигляді таких тестів як вбудовані відповіді, відповіді на відповідність (в тому числі із використанням графічних об’єктів), розрахункові відповіді із множинним вибором, відповіді типу “гарячих точок”, інтерактивні лекції із вбудованими тестами.
На кафедр інформаційно-телекомунікаційних технологій і систем Івано-Франківського національного технічного університету нафти і газу, при підтримці ГО “Український форум дистанційного та мобільного навчання”, запропонований інноваційний підхід до проектування комп’ютерних тренажерних комплексів (КТК) інженерного рівня. У структуру даного тренажерного комплексу включені локальні апаратно-програмні засоби, які дозволяють студентам вивчити особливості роботи термодинамічного об’єкту із розподіленими параметрами шляхом віддаленого WEB-доступу до АПЗ, методичний супровід КТК та діагностика рівня знань створені на платформі LMS Moodle. Такий підхід до створення КТК схвалений із боку студентів та викладачів кафедри у процесі його пілотної апробації у структурі курсу “Розпізнавання та ідентифікація об’єктів”Список використаних джерел
- Андреев А.А. Дидактические основы дистанционного обучения: дис. доктора пед. наук: 13.03.08 / А. А. Андреев. – М.: МЭСИ, 1999. – 289 с.
- Биков В.Ю. Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсінг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ / В.Ю. Биков // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – С. 8-23.
- Кухаренко В.М. Навчальний процес у масовому відкритому дистанційному курсі / В.М. Кухаренко //Теорія і практика управління соціальними системами. – № 1. – 2012. – С. 40-50.