Загальне
Аврамчук А.М.
Інститут інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України
Огляд модуля Read Aloud для навчання іноземних мов у системі Moodle
Упровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес вищих навчальних закладів, зокрема використання системи управління навчанням Moodle для організації самостійної позааудиторної роботи студентів у процесі вивчення іноземних мов, є важливим вектором розвитку вітчизняної системи вищої освіти.
Система Moodle напряму не призначена для вивчення іноземних мов, але має всі необхідні можливості та інструменти, а саме: додаткові модулі для формування лексичних, граматичних і фонетичних компетентностей у процесі різних видів мовленнєвої діяльності (читання, аудіювання, письма, і діалогічного мовлення).
Одним із таких модулів можна вважати Read Aloud [1], який дозволяє викладачам мовних дисциплін оцінювати студентів на швидкість читання та на правильність вимови іншомовних слів у процесі читання текстів (Words Correct Per Minute). Розробник цього модуля Justin Hunt – викладач англійської мови та девелопер серії плагінів PoodLL [2] для системи Moodle.
Робота з Read Aloud
Після додавання у курс діяльності Read Aloud треба заповнити його параметри: обов’язкові поля: Заголовок (Read Aloud) та Опис (не обов’язково).
У наступній групі параметрів потрібно вказати часовий проміжок (Time Limit) за який студент має записати текст, прочитавши його вголос та завантажити сам текст для читання (Reading Passage) у потрібному форматі (Авто-формат, HTML-формат, Текстовий-формат, Markdown-формат).
Нижче, в наступних полях треба ввести:
- Привітання перед читанням (Welcome Message).
- Зворотній зв'язок після читання (Feedback Message).
- Потрібну кількість правильно прочитаних слів за хвилину (Target WPM).
Також можливо:
- Включити функцію "Раніше закінчити читання" (
- Вказати максимально допустиму кільсть спроб читання (Max. Attemts).
Інші параметри діяльності Read Aloud: Оцінювання, Спільні налаштування, Обмеження доступу, Мітки – це стандартні налаштування, які має будь-який модуль Moodle.
Перший етап вправи з читання - модуль вимагає від студента записати своє ім'я і університет/школа. Ця інформація насправді не потрібна. Мета полягає в тому, щоб перевірити мікрофон на захоплення звуку до того, як буде дозволений прохід для читання та почнеться відлік часу.
Функція запису звуку заснована на аудіосистемі PoodLL, але не залежить від неї. Використовується спеціальна «оболонка» поверх флеш-рекордера, щоб правильно його налаштувати. Це необхідно для усунення відволікаючих факторів для користувачів під час запису й автоматизувати початкову та кінцеву фази в процесі читання тексту.
Для запису звуку, користувачу потрібно встановити та запустити Flash у браузері, і при першому запуску програми необхідно буде надати дозвіл на доступ до мікрофону для Flash.
Якщо студент успішно записав своє ім'я та університет/школу, то він може розпочинати читання. Відкриється вікно з проходженням читання і таймер автоматично включить відлік часу.
Викладач оцінює читання студента у спеціальному інтерактивному інтерфейсі, який дозволяє прослухати текст і відмітити неправильно вимовленні слова.
Якщо студент не встиг прочитати повністю весь текст/параграф з тексту, то викладач помічає закінчення читання, поставивши пробіл після останнього прочитаного слова. Тоді наступні слова будуть викресленими, а WCPM і бали оцінювання автоматично обчисленими.
Сторінка для перегляду оцінки студентом дуже схожа на сторінку для оцінювання викладачем. Студент бачить свою оцінку і слова, які були відзначені як неправильно вимовлені. Також студент може повторити спробу ще раз, якщо це дозволено викладачем.
Отже, використання модуля Read Aloud у освітньому процесі вивчення іноземних мов може допомогти викладачам перевірити як швидкість читання, так і правильну вимову іншомовних слів.
Список використаних джерел
- PoodLL [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://poodll.com
- Read Aloud [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://moodle.org/plugins/mod_readaloud.