Загальне
Болілий В.О., Копотій В.В.
Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, м. Кропивницький
ПІДГОТОВКА АСПІРАНТІВ ДО ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕКТРОННИХ КУРСІВ У MOODLE-КДПУ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ УНІВЕРСИТЕТУ
У Кіровоградському державному педагогічному університеті функціонує сайт Moodle-КДПУ (http://moodle.kspu.kr.ua) [1]. Цей веб-ресурс активно залучається під час навчального процесу і на березень 2017 року у системі накопичено біля 300 електронних курсів. Для підготовки аспірантів до майбутньої педагогічної діяльності викладається дисципліна «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті», мета якої підвищити інформатично-комунікативну компетентність та сформувати у них уміння й навички використання сучасних ІКТ у освітньому процесі ВУЗу [2]. Серед інших сучасних засобів навчання аспірантам пропонується опанувати основні інструменти середовища MOODLE.
Рисунок 1. Сторінка курсу «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» для аспірантів
Курс у Moodle-КДПУ «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті» для аспірантів (http://moodle.kspu.kr.ua/course/view.php?id=715) передбачає вивчення таких тем у змістовому модулі «LMS Moodle-КДПУ» (рис. 1):
- Філософія LMS Moodle. Перспективи використання. Можливості. Характеристики. Початок роботи із системою Moodle-КДПУ. Ролі користувачів.
- Навчальний курс у Moodle-КДПУ. Структура вікна. Робота з блоками: блок «Користувачі» (перегляд учасників, редагування відомостей про користувача), блок «Адміністрування», блок «Календар» тощо. Налаштування параметрів електронного курсу.
- Створення контенту електронного навчального курсу. Створення ресурсів: Напис, Сторінка, Книга, Файл, URL-посилання.
- Створення елементів для навчальної діяльності: Глосарій, Форум, Чат, Вибір, Завдання, Урок та Семінар.
- Формат СДО SCORM.
- Створення і наповнення банку тестових завдань. Створення тесту. Тестування та аналіз його результатів.
- Журнал оцінок. Виставлення оцінок за види навчальної діяльності. Завершення курсу. Звіти.
У цілому, інтегрування електронних курсів LMS Moodle із традиційною освітньою системою дозволяє викладачам побудувати більш гнучкий персоналізований процес навчання. Використання таких курсів під час підготовки аспірантів сприяє формуванню у них умінь залучати різноманітні засоби ІКТ у навчальному процесі й готує до майбутньої викладацької діяльності. Крім того, створення дидактичних та методичних матеріалів засобами LMS Moodle, хмарних сервісів, вікі-сайтів, тестових систем тощо і залучення їх навчанні студентів призводить до формування як інформаційного освітнього простору навчального закладу так і персонального освітнього простору студента.
Список використаних джерел
- Болілий В.О. Інформаційний освітній простір кіровоградського державного педагогічного університету / В.О. Болілий, В.В. Копотій // Наукові записки. - Випуск 10. - Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Частина 3. / За заг. ред. М.І. Садового. – Кропивницький: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – С. 107-112.
- Андронатій П.І. Розробка дистанційних курсів засобами Вікі-КДПУ, Хмарка-КДПУ і Moodle-КДПУ. Частина 2. Moodle-КДПУ: Навчальний посібник для учасників довгострокового підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників / П.І. Андронатій, В.О. Болілий, С.О. Шлянчак. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В.Винниченка, 2016.