Загальне
Юдіна Н.В.
Лауреат Премії Президента України для молодих вчених, к.е.н., доцент, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського", orcid: 0000-0002-1730-9341, Портал дистанційний курсів з маркетингу #Футуролог, http://futurolog.com.ua
Маркетингові інструменти "ностальгії" в інноваціях дистанційних курсів
В умовах розповсюдженої серед представників інформаційного суспільства прокрастинації (відкладання дії на віддалений і невизначений термін) їх залучення у процес навчання на дистанційних курсах суттєво ускладнюється [1; 3]. На це також впливає факт масового запровадження різними суб’єктами ринків різноманітних інновацій. Вони використовують інновації у якості інструменту виживання під час кризи. Однак на сьогоднішньому етапі розвитку інформаційного суспільства несподівано це стало негативно відображатися на стосунках з їх клієнтами, оскільки інновації потребують певного часу для того, щоб розібратися з ними. Коли інновації впроваджуються одночасно за усіма напрямками життя людини, вона починає уникати додаткового інформаційного навантаження, а тому взагалі припиняє сприймати інформацію, яка містить слово «інновація».
На поточному етапі розвитку інформаційного суспільства будь-які нововведення у процес дистанційного навчання прогнозовано викликатимуть психологічне протистояння серед цільової аудиторії, що й призводитиме до прокрастинації та небажання розбиратися в них. Одним із способів подолання такої проблеми є максимальне спрощення та адаптації технологічних нововведень до вже звичних цільовій аудиторії споживачів форм. Наприклад, бажано взагалі не використовувати слова «інновація», а зробити їх максимально непомітними. Крім того, слід враховувати, що найбільш звичними для представників цільової аудиторії споживачів дистанційних курсів є соціальні мережі. Навіть конкуруючі одна до одної соціальні мережі прагнуть запроваджувати однакові інноваційні інструменти. Так, розібравшись із нововведенням однієї мережі, користувач простіше сприйматиме аналогічне нововведення в іншій мережі [2]. Наприклад, сервіс прямих трансляцій, що був запроваджений у соціальній мережі Фейсбук, майже одночасно в аналогічному дизайнерському виконані був запроваджений також іншими найбільш популярними соціальними мережами Інстаграм і ВКонтакті. Більшість закордонних і прогресивних вітчизняних сайтів, використовуючи універсальний програмний код, який дозволив їм швидко запровадити адаптивний дизайн (минулорічна вимога пошукових систем), стали візуально схожими за розташуванням програмних сервісів, кнопок, пунктів меню, т.і., але більш зручними
Аналогічний підхід бажано використовувати у якості аналогій і при розробці дизайну дистанційних курсів. Це потрібно для того, щоб і так занадто скорочений ресурс уваги користувачів максимально використати для сприйняття корисного контенту дистанційних курсів, а не для вивчення технологічних інновацій програмного коду. Тому інновації слід впроваджувати із використанням таких маркетингових інструментів ностальгії, що створюватимуть ефект знайомого користувачу, з чим він вже розібрався у минулому, а тому спростить сприйняття.
Список використаних джерел
- Yudina N.V. Lifelong Learning For Adults And Theory Of Generations // Research Result: Sociology and Management - Т.2, №1(7), 2016. - URL: http://research-result.ru/en/sociology/annotation/83.
- Юдіна Н.В. Технологізація управління маркетинговою діяльністю // Економічний Вісник НТУУ «КПІ» №12(2015). – Режим доступу : http://ev.fmm.kpi.ua/article/view/45629.
-
Юдіна Н. В. Формування стандартів якості дистанційної освіти в інформаційному суспільстві [Електронний ресурс] / Н. В. Юдіна // Міждисциплінарний футурологічний форум «Управління майбутнім на стику технологічних укладів» (Київ, 15-17 липня 2016р.) : тези, доповіді, статті / [уклад. − Л. І. Юдіна]. – К., 2016. − Режим доступу : http://futurolog.com.ua/publish/20160715futuremanagement/Yudina-E-learning.pdf. − ISBN 978-966-97581-0-1.